Παρασκευή, 26 Αυγούστου 2011

Ο δρόμος προς την αποτυχία

Κοίτα γύρω σου οι τοίχοι στενεύουν 
και το σπιρτόκουτο στο οποίο ζούμε τυλίγεται στις φλόγες.
Όλα καταλήγουν στον ίδιο λάκο,
μα τα ντύνουμε με όμορφο ξύλο και κόλλυβα για να αποδεχτούμε την ασχήμια μας.
Πάρε φόρα και σπάσε τα χέρια σου σε αυτό που αγαπάς πιο πολύ,
ίσως έτσι το μισήσεις και γλυτώσεις πολύ περισσότερο πόνο.
Ο χρόνος μου μοιάζει σαν να περνάει αργά, 
μα γρήγορα καταλαβαίνω πως γέρασα απότομα 
και δεν αντιλαμβάνομαι σωστά την ροή του.
Δώσε μου το χέρι σου, και εγώ υπόσχομαι πως θα στο κόψω 
και θα το προσκυνάω πέντε φορές την μέρα δείχνοντας έτσι την αγάπη μου. 
Μην με παρεξηγείς, 
ότι και να πω δεν έχει σημασία και είναι ανήθικο όσο δεν το ακολουθούν οι πράξεις μου.
Δεν είμαι το καλό παιδί, αλλά το τρομαγμένο,
και είμαι τόσο φοβισμένος που κρύβω μια καλή πράξη για όλους σας. 
Άσε με να σκάψω το λάκο μου, για να τον φτιάξω πιο βαθύ, 
έτσι ακόμα και νεκρός από όλους να διαφέρω.
Άσχημος άνθρωπος με όμορφα συναισθήματα,
και χαραγμένες μέσα μου θα δεις αξίες και ηθική ατσάλινη που σπάει τα ξύλινα χέρια μου. 
Δεν ζήτησα ποτέ μου βοήθεια, παρά μόνο γιατί δεν ήξερα την λέξη ευχαριστώ,
ή τουλάχιστον μου ήταν πιο δύσκολη από την ίδια την δυσκολία.
Μην παίζεις με ψαγμένα νοήματα,
γιατί οι πιο ψαγμένοι άνθρωποι που γνώρισα χαθήκανε στις σκέψεις τους.
Τώρα δεν ξέρω αν κοινωνικά είναι πιο χρήσιμοι από αυτό που ήτανε πριν,
ταξιδιώτες και περαστικοί που ψάχνουν την γνώση και την χαρίζουν απλόχερα,
ακατέργαστη κι αληθινή, μα άθελά τους.
Η επιτυχία από ηθική σε ηθική διαφέρει,
συνήθως την αντιλαμβανόμαστε ανάλογα με την θέση που έχουμε στην καπιταλιστική τροφική αλυσίδα. Τι πιο ανήθικο; 
Τώρα σειρά μου να αποτύχω.

11 σχόλια:

  1. χμμμ.. φοβος και δεος και μια ανησυχια απο το κειμενο αυτο. ελπιζω να χει μπει λιγο η καλιτεχνικη φλεβα μεσα.
    αυτο που λες περι ατσαλινης ηθικης που σπαει τα ξυλινα χερια το χουν και αλλοι.
    παλιοτερα το ειχα και εγω σε μεγαλο βαθμο. να προσπαθω να ικανοποιω τους παντες γυρω μου και να ξεμενω απο ενεργεια και μετα επειδη δεν καταλαβαιναν οι γυρω μου την φαση μου να μην βοηθανε καθόλου.
    τωρα φερομαι πιο συντηρητικα και προσπαθω συνειδητα να ικανοποιω και εμενα σαν να προκειται για ενα αλλο ατομο.
    το στρες του σωματος θα γεννα στρεσογονα σκεψη.
    οταν κανεις σκεψεις που σου φαινονται παρανοικες σκεψου αν υπαρχει περιπτωση να προκαλειται απο στρες του σωματος.
    καπιταλισμος
    οταν γινεται πολυ εντονος γενιουνται οι κομμουνιστες
    πειθαρχια
    οταν γινεται πολυ εντονη γενιεται η αναρχια.
    θελω να πω με αυτο οτι ακομη και τα "επαναστατικά" ρευματα φερουν πανω τους το DNA του κυριαρχου ρευματος στο οποιο αντιτιθενται.
    Το να θελει καποιος να γινει μεγαλος επαναστατης ειναι αντιεπαναστατικο. Φαινεται πως αρκετοι βλεπουν την επανασταση σαν μια εταιρεια που θα τους βοηθησει να ανελθουν κοινωνικα. δεν παει ομως ετσι. δε γινεται να χεις τοσο σεβασμο απεναντι στην κοινωνια και να εισαι και επαναστατης. Αυτα που λεω ειναι γενικοτητες. Προσπαθω να σε πιασω καπου και να πω κατι χρησιμο. αγαπαμε τζανο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ miaou

    Stixoi einai an theoroume kalitexnis tote mallon tha exei mpi. Basika otan milisa gia atsalini ithiki enoousa oti otan h ithiki kai h axies mou me kaloun eimai ekei gia na ta iperaspisto akomi kai an spaso ta xeria mou stin poria pou sinithos ginete ayto dioti aniko se aytous pou exoun poli megaliteri kai dinatoteri ithiki kai axies apo kinoniko status lefta kai dinami yliki. Sigoura iparxi panta h drasi kai h antidrasi kai o anthropos exei toso "megali" fantasia pou periorizete se oti blepei kai epexergazete. Parthenikes idees kai skepsis den iparxoun. Ola einai sxetika me ta erethismata pou pernis. Exou kai ta simperasmata pou ebgales ti genaei kai pote. H molinsi tou kosmou giro sou einai anapofekti to thema einai pos kai gia ti pragma esy tha tin xrisimopoihseis. ti ithiki exeis kai poso eisai diathetimenos na praxis analoga. Oson afora tin lexi pitharxia tha thela na toniso kati pano se ayto. H peitharxia einai mia poli parexigimenh lexi.. xoris aytin den kanoume tipota kai den petixenoume tipota. Enas apo tous logous pou oi filoi mas me tis tsibes ta tsigarakia ta mousia kai ta 15 xronia stin idia sxoli kai katalipsi pou forane ena A se kiklo den antilifthikan pote gia ayto kai den kanane tipota to ousiastiko pote. Peitharxia einai na mporis na sxediasis kai na praxis pragmata na ftiaxis kai na akolouthiseis ena plano kai oxi apla na mazeytis san mpougio kai na klasis mia mantra arxidia opos panta.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ειναι ηθικη η αυτοθυσια? δεν μιλαω μονο για τον θανατο. αυτοθυσια ειναι και αλλα πραγματα. αυτοθυσια ειναι οτιδηποτε εξυπηρετει μονο τους υπολοιπους και την συνειδηση σου και καθολου εσενα.
    κατα την γνωμη μου ειναι ανηθικη η αυτοθυσία. γιατι απλα μια ομαδα ανθρωπων αποκλειεται να το βαλει στις συν"ηθειες".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. α και για την πειθαρχια. να ξεχωρισουμε την πειθαρχια απο την αυτοπειθαρχια.
    οι αναρχικοι δεν θελουν να πειθαρχουν στους κανονες καποιου αλλου. θελουν να αυτοπειθαρχουν μονο σε οτι νομιζουν αυτοι.
    αυτο συνεβη κατα την γνωμη μου ως αντιδραση στην αμπαλη πειθαρχηση απο το κρατος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @apantisi sto proto minima

    Aytothisia einai otan thisiazeis ton eayto sou gia kapoion allo. Dino enan ipotipodi orismo gia na sinenooumaste kalitera. Den pisteyo ston anthropo, ton theoro mounopano kai egoisti kapos etsi eimai kai ego. Egoistis. Allos einai ligotero allos perisotero aytoi pou aythisiazontai sigoyra einai kai oi megaliteroi. Dioti otan kaneis mia kali praxi h xara pou tha paris einai 10 fores megaliteri apo tin xara pou tha dosis ara en teli esy eisai o eyergetimenos . Pali gia ton eyato sou douleueis diladi. Epistrofi stin arxi. Den theoro oti to na ikanopoieis tin ithiki sou kai tis axies sou exei opoiadipote sxesi me tin aytothisia afou oti kaneis to kaneis gia na ikanopoihseis tis dikes sou skepsis kai sinesthimata kai gia na ta xeis kala me sena. Poios gamei tous allous. Eisai to kentro tou kosmou afou katalabaineis kai aisthanese mono ayta pou zeis kai antilambanese ara eisai to epikentro kai o megistos egoistis. Kako to na kribomaste piso apo to daktilo mas. Ara den milisa gia aytothisia se kamia periptosi den thisiazomai gia kanena gamioli. Egw eimai aytos pou kinigage na kapsi tin rwmh ki oxi na stayrotho.

    @apantisi sto deytero

    Peitharxia. Exo barethi na akouo lexeis me ena gamimeno alfa brosta kai ena gamimeno ayto otan den kolaei apla to steritiko alfa. Ayta einai (A)pipes kai (ayto)malakies pseytoanarxo (ayto)pozeries. Apla den tous akougete omorfi san lexi h lexi peitharxia giati tin exoun sindesi me fasistikous thesmous kai politeymata. Alla oti exei sxesi me ayta pou sixenontai den simenei pos einai kai OLA sapia. An eixan ton ipotipodeis ekgefalo tha kratagan oti kalo mporoun na paroun apo ton exthro. Xeroun na skarfizontai ena karo malakies poli kalitera apo to na skarfistoun kapoio sxedio gia allagi h praxi. Alla "astous ekei" pou elege kai o xontros, "pernane oraia". Astous me ton (Ayto)egkegalo tous gia na (A)milao kai tin (Ayto)anarxoglossa

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ρε τζανο μην εισαι τοσο αυστηρος με τους αναρχικους. αυτο που κανεις σε εναν αναρχικο θα δημιουργουσε θυμο και ισως ενοχες. ετσι για να ηρεμησει θα πηγαινε να πιει.
    πρεπει οτι λες σε αυτους να τους κανει να νιωθουν ακομη πιο ελευθεροι για να κουνηθουν.
    τους κατανοω ρε. πολλες φορες μου φαινονται τα παντα πολυ πιεστικα που ευχομαι σαν τον γκαντφλαι εκει που αμφιταλαντευομαι μεταξυ καλου και κακου να πεσω με τα μουτρα στο κακο.

    για την αυτοθυσια.
    πολλα μπορει να σαρεσουν. μπορει να σαρεσει να ζησεις μπορει να σαρεσει και να σκεφτεσαι οτι εδωσες τηνζωη σου σε κατι. Ολοι κατι σου προτεινουν να γουσταρεις. Κινητα, φαγητα, σουπερ υγεια, σουπερ επανασταση. Τα παραπανω ειναι πραγματα τα οποια οι ανθρωποι προτεινουν στους συνανθρωπους τους.
    οταν σου αρεσουν τα φαστ φαγητα και η σουπερ υγεια τοτε θυσιαζεις το ενα για το αλλο. καταληγεις να σου λειπει κατι συνεχως. να θες κατι που δεν μπορεις να το εχεις. εγκλωβισμος.
    επισης αλλοι σου προτεινουν μια ηθικη σταση. και σου λενε για να σαι καλα κανε αυτα τα 10 πραματα. και απο την αλλη υπαρχουν αλλοι που ειναι ηδονιστες που σου προτεινουν κατι αλλο. Και οι 2 προτασεις ειναι εμφανες οτι θα σου προσφερουν μια χαρα. αλλα επειδη ειναι αλληλοαποκλειομενες θα σκεφτεσαι συνεχως οτι θυσιασες κατι για κατι αλλο.
    αυτοθυσια ειναι οταν αναγνωριζεις ολα τα καλα τα εναλλακτικα που υπαρχουν για σενα προσωπικα αν δεν θυσιαστεις τα ζυγιζεις με τα καλα της αυτοθυσιας και βγαινει ενα ποσοστο 55% 45% υπερ της αυτοθυσιας. το λεμε αυτοθυσια γιατι καταλαβαινουμε πολυ καλα τι θυσιαζουμε με αυτο. επισης οταν ενα ατομο αυτοθυσιαζεται για καποιον κοινωνικο σκοπο συνηθως λαμβανει ενα συνεχες ψιθυρο "θυσιασου, ειναι καλο". και οχι εναν ψιθυρο κατανοησης. Ουσιαστικα η κοινωνια αυτη η καπιταλιστικη ,που θελει τις ιεραρχιες, θελει καποιον εστω και ως ηρωας να ξεχωρισει.η προσωπολατρια φερνει απο την πισω πορτα τον καπιταλισμο.
    δεν απορω που αρκετοι συντροφοι γινονται μεγαλοκαπιταλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Siga min ebaze kai ta klamata. To pio pithano einai na me ebrize kai na me egrafe st'arxidia tou. Den pezoume se mexikaniki sapounopera. Oute ego eimai o don xoston kai taposon kai oute o kathe anarxikos einai h tifli Esmeralda. "Den eimai ipeythinos gia tin psixiki igeia kanenos " pou elege kai o aderfos mou.kati teleytaio se ayto pou to xw pei para polles fores "den me endiaferei na soso ton kosmo den eimai o Xristos.". Perastika mas.

    Stin deyteri paragrafo den exo kati na sxoliaso peran tou oti den exo sintrofous kai oloi einai enoxoi mexri apodixeos tou enantiou. Episis ego den milisa oute plisiasa pouthena tin aytothisia oute simfono. Oti kano to kano gia mena opos akribos kai h alli pleyra apla me mia diaforetiki ithiki. Ola einai epiloges.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. αν δεν εισαι υπευθυνος τοτε δεν ειναι λογικο να εχεις απαιτησεις. αν δεν εχεις υπο την ευθυνη σου καποια ατομα μην περιμενεις να κανουν τιποτα σωστο για τα δικα σου ματια.

    το να εχεις μια ηθικη ατσαλινη που να σου φαινεται πως τα χερια σου σπανε απο αυτην αυτο σημαινει: ενοχικος χαρακτηρας. αυτοθυσιαζομενος. πως το λεμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 1)To oti exo apetisis den simenei oti ayto me kanei ipeythino gia aytous. Efoson oi apetiseis mou den einai se prosopiko epipedo alla se geniko epipedo. Diladi den apeto apo sena na kaneis kati gia mena alla na skepsis giati oso den skeftesai me enoxlis me ton enan h me ton allo tropo. Ara oxi mono ipeythinos den eimai alla isa isa pou eimai kai se amina. Ara exo 10 fores to dikaioma na fonazo oti den eimia ipeythinos gia kanenan kai na me afisoun isixo.

    2) Oxi ayto simenei iperprospathia gia na ikanopoihso ton egoismo mou tis axies mou kai tin idia mou tin ithiki. kai oxi enoxikos xaraktiras apenanti sto sinolo. Exw xreos apenanti mou.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Diladi den apeto apo sena na kaneis kati gia mena alla na skepsis giati oso den skeftesai me enoxlis me ton enan h me ton allo tropo.

    πολυ αντιφατικο αυτο.

    δε ξερω γιατι αλλα δυσκολευομαι να βγαλω ακρη απο αυτην την συζητηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. h eleytheria einai h eleysi sta oria tis eleytherias tou allou kai tin katapatane an sou fenete paralogi apetisi tou na min katapatas tin eleytheria tou alou

    einai logiko na min bgazeis noima tosi ora prospathis na apodixis oti milaga gia aytothisia eno ego den simfono kan me ayto pos na miliso gia kati tetio kai na to pernao san minima efoson diafono. ara logiko einai na xathis stin koubenta. xefige. 3-4 apantisis pio pano pou sou pa oti den enoo ayto epepe na eixe lixi san diaforetiki katanoisi tou kathenos stin teliki stixoi einai. Kalo einai na bgazoun diaforetika noimata analoga tin prosopikotita ma na menei idio to epikentro tou stoxou. h aisthitiki tous diladi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή