Κυριακή, 27 Ιουλίου 2014

Εγωισμός

          Υπάρχω μέσα στον κόσμο και για αυτό ο κόσμος υπάρχει. Αυτός ο κόσμος θα υπάρχει όσο υπάρχω εγώ. Πέραν από μένα το τίποτα. Αντιλαμβάνομαι τα πάντα όπως θέλω εγώ και έτσι αυτά γίνονται. Αν αύριο πεθάνω ο κόσμος θα καταστραφεί. Εγώ ορίζω το κόσμο. Η ηθική μου, οι αξίες μου, οι ιδέες μου και το εγώ μου, είναι τα μοναδικά πράγματα που ακολουθώ και τα ορίζω εγώ. Εγώ είμαι η ιδεολογία μου. Η ηθική μου πάνω από όλα.

          Κάθε εγώ, έχει τις ίδιες ιδιότητες και εν δυνάμει δυνατότητες, μα όχι την ίδια αξία. Δεν είμαστε όλοι ίσοι. Το κάθε εγώ καθορίζει την αξία του ως ηθικό ον. Έχω αλλεργία στην φιλαυτία.

25 σχόλια:

  1. Αρχικά, διαβάζοντας μόνο την πρώτη παράγραφο, για να είμαι ειλικρινής, πίστευα ότι έχεις αρχίσει να το χάνεις. Μ’ άρεσε η εναλλαγή στη συνέχεια.
    Πιστεύω ότι αν σκέφτεσαι και λειτουργείς ατομικά δεν υπάρχει λόγος να ζεις. Για να πετύχεις μια αλλαγή στο οτιδήποτε, χρειάζεται προσπάθεια ατομική, αλλά και συλλογική. Χωρίς συλλογική προσπάθεια δεν καταφέρνεις και πολλά. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να ρίξεις τον εγωισμό σου. Και πέρα απ’ αυτό πως μπορείς να ζεις σε ένα κόσμο που είσαι εσύ και ο περίγυρος σου στο βούρκο;
    Απ’ την άλλη λίγος εγωισμός, με την έννοια της αυτοεκτίμησης και του αυτοσεβασμού χρειάζεται, να βάλεις κάποια όρια δηλαδή ανάμεσα σε εσένα και τους άλλους, ώστε να μην καταλήγεις από αλτρουιστής ή το οτιδήποτε άλλο σε θύμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @anonime

      Den xero an exo arxisi na ta xano h oxi alla eimai anixtos se otidipote mpori na stirixti, an kapoia stigmh to xaso kai to deis, pes to mou mpori na me kanis kalitero. To idio tha ekana kai ego gia ton opoiodipote. Den iparxi apoliti alithia, h apoliti alithia einai o theos kai ego eimai atheos.

      Theoro oti to atomo proiparxi tou sinolou dioti to atomo dimiourgi to sinolo. To sinolo kapoia stigmh mpori na diaspasti to atomo tha paramini atomo, entos h ektos tou sinolou. Ara theoro oti kathe allagh xekinaei kai kataligi sto atomo.

      Tha simfoniso oti xriazese ena sinolo gia na dras KAI silogika alla h atomiki sou drasi kai protobouleia den prepei na periorizese h na katapiezete mesa se ayto. To oti simetexeis se mia silogikotita den simenei oti afomionese apo aytin kai xanis to atomo sou sta plasia tou ekastote katastatikou kai kanonon, atipon kai mh.

      Ego tha elega polis egoismos, oxi ligos, alla katholou filaytia. Diladi na min agapas ton eayto sou pio poli apo oti tis anagkes ton allon. Alla egoistika na psaxnis to beltisto gia sena kai tin exelixi sou san proti protereotita. Sto keimeno eipa oti exo alergia stin filaytia pou simenei oti h ithiki mou einai mh ekmetaleutiki kai anthropokentriki. H exelixi einai prota atomiki kai ego kinigao na gino o kaliteros pou mporo na gino. Den tha afiso kapoion na me kratisi piso.

      Ysterografo
      Den theoro oti iparxi altrouismos kai o altrouismos einai mia morfi ipertatou egoismou. Den thisiazese gia ton kalo ton allon alla giati mono etsi tha niothis entaxi me ton eato sou. Esy me tin thisia sou pernis poli megaliteri xara apo osi tha dosis. Den tha elega aparetita oti ayto einai kako apla parameni egoistiko kai den einai thisia gia tous allous. Einai thisia gia to ego tou kathenos

      Διαγραφή
  2. Αρχικά, θέλω να πω ότι παρερμήνευσα αυτά που είπες, όπως θα κατάλαβες και εσύ.
    Πάντα συνέχεα του όρους «εγωισμός» και «φιλαυτία». Λάθος μου!

    Δεν ήμουν αρκετά σαφής σε αυτά που είπα. Συμφωνώ στο ότι δεν πρέπει να περιορίζεται και να καταπιέζεται το άτομο μέσα στο σύνολο. Άλλωστε, από το άτομο ξεκινάει και το ίδιο προσπαθεί να εξελίξει. Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι προφανώς δεν είσαι μόνος σου σε αυτό τον κόσμο. Όσο προσπαθείς να αλλάξεις τα πράγματα για το καλό το δικό σου, τόσο θα πρέπει να γίνεται και για των άλλων. Πόσο μάλλον όταν γίνεται ΚΑΙ συλλογικά η προσπάθεια.

    Τώρα, όσο για αυτά είπες περί αλτρουισμού-εγωισμού δεν ξέρω αν συμφωνώ ή όχι. Σίγουρα η θυσία που θα κάνεις θα ευχαριστήσει και εσένα, αλλά δεν πιστεύω ότι είναι αυτοσκοπός. Νομίζω ότι γίνεται ασυνείδητα. Δεν ξυπνάς μια μέρα και σκέφτεσαι τι καλό θα κάνω για να ευχαριστήσω τον άλλον και να χαρώ και εγώ. Πιστεύω ότι απλά το πρόβλημα του άλλου γίνεται δικό σου, χωρίς να το θες. Σε μεγάλο βαθμό νομίζω ότι γίνεται άρρωστο.
    Δεν το αναλύω περισσότερο, γιατί θα ξεφύγω πολύ απ’το θέμα.

    Τα υπόλοιπα που έγραψα στο προηγούμενο σχόλιο τα ακυρώνω, λόγω της ταύτισης που έκανα προηγουμένως μεταξύ εγωισμού και φιλαυτίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @anonime

      Den diafonoume nomizo kapou pano sto thema.

      Oson afora ton altrouismos. Opos eipes to problima tou allou ginete kai diko sou ara den boithas ton allon ousiastika gia ton allon, alla gia na lisis to problima sou. Apo sena xekinaei h anagki kai kataligi se sena kai se aytin tin periptosi. O anthropos einai ena egoistiko on, ayto den einai aparetita kako, arki na apobali tin filaytia.

      Tora an esy boithas, den pa na boithas gt tha niosis kalitera den pa na boithas proliptika epidi fovasai tin kolasi, stin teliki boithas kai en teli h praxi einai pou tha mini para o prosopikos sou logos (oso den diafimizete gia sigkekrimena simferonta kai h praxi menei ekei, praxi atomiki (agorazo mia tiropita se ena paidaki sto dromo na faei - den mirazo trofima/lefta me diakrisis h gia diafimistikous logous)).

      Apo ki kai pera gia poio logo boithas den paizi kai poli rolo sto apotelesma, simasia exei oti boithas. Apla sigoura den mporis na peis ego boithao den eimai egoistis. Mia xara egoistis parameneis.

      An se endiaferi to thema exei grapsi kapoia endiaferon pragmata pano se ayto o Nitse sto biblio "h theoria tou skopou ths zwhs" me ena aplo psaximo to briskis kai online, einai oraio biblio.

      Διαγραφή
    2. Ysterografo
      Gia na min se mperdepsi epidi emena me eixe mperdepsi, "h theoria tou skopou ths zwhs" einai metafrasi tou idiou ergou tou nitse (den xero to germaniko onoma apo to biblio, googlare to tha to bris an thes) pou einai kai to biblio "H xaroumeni epistimi" apo diaforetika atoma profanos kai diaferoun arketa metaxi tous. H xaroumeni epistimi mou fanike poli pio bari kai akomi den tin exo katanoisi kala gia na eimai ilikrinis.

      Διαγραφή
  3. apla na po oti an kai mikro..ayta p egrapses me ek8ambosan...episis to"h apoliti alithia einai o theos kai ego eimai atheos." ..me afise afono ..eisai poli eksipnos kai ta les me wraio tropo brabo k pali bravo...oso gia ton altrouismo ,egw dn pisteuw to idio ..apo to sxolio (mikra paidia,h telos padon..frodisan teties ennoies na mas tis kanoun katanoites mono sto frontistirio sthn triti likiou) mas ma8ane oti o altrouismos einai sinonimo ths alilegihs(akoma pio sigikrimena briskete mesa ston oro alilegih) kai se ayto 8a simfonisw..to na eisai allilegios,an exeis aga8i pixi,se kanei na niw8eiss kalitera(ka8os boi8as ton allon ,otan k opte boreis) se kamia periptoh afto den einai egwismos..isos einai anadiksi gia kapion(an to na dix8ei ,einai o logos p boi8aei)..alla oxi egwismos..ara me ta legomena s katalavenw oti 8ewreis egwismo k thn allileguei, an oxi..poia i diafora?giati i allilegih einai aga8w enw o altrouismos einai to "egw" sou?aytoi oi dio oroi sinxeode metaksi tous opws proeipa(kata tin apopsi m,alla nmz k pollwn allwn an8ropwn)..

    ysterografo sorry gia thn or8ografia....KAI SINEXISE NA GRAFEIS :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @fanOFmayroprovatos

      Den eimai exipnos. Stous tiflous basileuei o monofthalmos. Apexo poli apo to fos akomi.

      Theoro kai tin allilegih egoistiki praxi oso kai an akousti periergo, gt h allilegih einai mia sxesi metaxi atomon, dino allilegih giati tha ithela na mou dosoun allilegih an imoun se antistixi thesi. Thelo anthropokentriki ithiki kai mh ekmetaleytiki ithiki apo olous giati den thelo na me ekmetaleyontai oute na ekmetaleyomai. Ola pigazoun apo ena thelo sou kai otan ola xekinan apo kati pou THELEIS ESY, profanos kai einai egoismos. ESY TO THES stin teliki mi to xexnas. Min kitas tin praxi memonomena kita tin praxi apo to pou xekina sto pou kataligi gia na deis ta aitia piso apo aytin oxi mono ta apotelesmata. Ma min xexnas pos praktika to apotelesma metraei opote den paizi poli simasia an apodexese h oxi oti to kanis gia sena (ara egoismos), to thema einai na to kanis.

      ysterografo
      den exoume orthografia edo opos theleis grafis.

      Διαγραφή
    2. eksipnos ennwo afta p grafeis ..wraies ekfraseis kai tropos ekfrasis..kai malon eisai monof8almos..koita katalavenw o ka8enas prospa8ei na diaxorisei ta atomika apo ta silogika pisteyw kai prakseis ..alla esi to kaneis se ipervoliko ba8mo...egw exw alli 8ewria dinw allilegih giati eimai se 8esei na tin doso..oxi epidi kapote 8a tin parw pisw..xestika..an twra exw tin oikonomiki dinatotita na boi8isw 8a to kanw giati 8elw kai borw oxi giati kapote 8a pinaw k 8a zitianevo...to na boi8as ton allon dn ikanopoih to egwistiko s..alla anaptiseis es8imata agapeis filias xaras ..se esena..px dn les ade boi8isa ton allon eimai gamatos twra..se tetia stasei ok..einai ola afta p les perei egwismou..egw px otan dinw lefta i fagito i kati se eenan allon apla xeromai p ton boi8isa ginome pio xaroumenos an aftos gini pio xaroumenos..mn to blepeis oti o ka8enas kitaei ton eafto t akoma kai otan boi8aei ton allon...px o filo s p se ebale sto spiti t ,to ekane gia na ikanopoih8ei..."ade boi8isa kai afton ton malaka" kai ektrefei egwistika ais8imata?dn nzm...
      ysterografo...xairomai gt padou kitane to dentro kai xanoun to dasos..dn dinoun simasia sto noima alla stin or8rografia..giafto dn iperifanevome "gia to pneuma tis arxaias ellinikis glossas p mas metefere se emas tous apogonous" kai alles teties pipes

      Διαγραφή
    3. @fanOFmayroprovatos

      kaloi einai kai oi pirates me ena mati kai papagalakia apo mikros tous simpathousa :)

      Otan kathomai kai epexigo tin pigi ton praxeon einai kati pou litourgi iposiniditita oxi sinidita, einai mia bathitati antilipsi mesa sto atomo oxi kati pou bgaini pros ta exo kai ginete aytoskopos. Profanos kai den skeftese oti tha boithiso gia na exo kabatza kai ego, boithas gt etsi sou bgaini kai den perimeneis tipota alla mesa sou to kanis prota giati tha itheles kai esena na se boithousane kai h stasi na itane ayti, diladi xekinaei apo mia atomiki anagki kai pernaei se mia silogiki, ayto.

      Den einai oute kapoio sxedio drasis oute kai kati kako, einai fisi, theoro ton anthropo egoistiko on. Litourgoume me basi to iposinidito kai kodikes pou exoume mesa mas apo tin fisi mas. To na boithas xekinaei apo tin anagki sou na boithisis kai kataligi stin anagki sou na labis tin amibi (se xara stin prokimeni fasi) tis praxis sou.

      Ysterografo
      ego goustaro to arxaio elliniko pneyma, theoro tin arxaia ellada apo tous pio simantikous politismous pou perasan apo tin gh. Spoudaia politismiki klironomia, pagkosmioy belinekous. Filosofia kai politiki pou akomi kai simera diabazete kai exo na prosferei. Episis itane oi arxaioi ellines filosofoi, o proodromos tis germanikis filosofikis anageniseos (ekei basistikan, xegel, sopenxaouer, kant, nitse, stirner k.a pou argotera basistike polis kosmos pano stous parapano)

      Διαγραφή
    4. Καλησπέρα.

      Όσον αφορά το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και τα αρχαία ιδεώδη, έχω εντελώς αντίθετη άποψη. Η φιλοσοφία σήμερα, ως επιστήμη, έχει αναπτυχθεί και εξελιχθεί. Όλοι αυτοί οι σύγχρονοι φιλόσοφοι που ανέφερες (και άλλοι πολλοί), δεν ασπάστηκαν την αρχαία φιλοσοφία, απλώς μελετώντας την, κατάφεραν να απαπτύξουν δικές τους φιλοσοφικές θεωρίες, αλλά ως εκεί. Και δε λέω, αδιαμφίσβητητα είναι χρήσιμοι οι αρχαίοι έλληνες συγγραφείς για την μελέτη της φιλοσοφίας και την εμπέδωση της, αφού αποτελούν την βάση του συγκεκριμένου αντικειμένου, όχι όμως και να τους ενστερνιζόμαστε.

      Άλλωστε μεγάλη σημασία έχουν και οι κοινωνικές μεταβολές, καθώς και οι αντιλήψεις που από τότε μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει σε μέγιστο βαθμό. Μην ξεχνάς επίσης πως σχεδόν όλοι οι αρχαίοι φιλόσοφοι βασίζαν την δημιουργία του κόσμου και την ύπαρξη του ανθρώπου σε θεούς, θεωρούσαν την δουλεία ως κάτι φυσιολογικό, πίστευαν πως η ανυπακόη στους νόμους είναι αμάρτημα, ήταν υπέρ των πολέμων και άλλα πολλά.

      Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως οκ, διαβάζουμε τους αρχαίους απλά και μόνο για να μπορούμε να κατανοήσουμε την σύγχρονη φιλοσοφία που είναι εν μέρει βασισμένη σε αυτούς.

      Αυτά, καλό καλοκαίρι αν και εδώ ήταν πάντοτε χειμώνας.

      Διαγραφή
    5. @hymen

      Den eipa na aspasti kanis tipota :)

      Kai stirner protina pou einai kathara EGOISTIS dixos anarxiki ithiki h protagma. Pou sebomai san kraygh apognosis kai san trofi gia skepsi alla diafono. Genika den theoro oti prepei na diabazis mono me oti simfonis, kai oi germanoi filosofoi logou tis epoxis opos kai poloi anarxikoi eixane ta straba tis epoxis tous. Apo ki kai pera Protino na diabazi kapoios ola ta spoudaia miala peran apo ta elatomata tis epoxis tous, den mporoume na krinoume me isous orous enan anthropo tou simera me enan anthropo tou xtes, ayto profanos den simenei oti tha ton theopoihsoume profanos. Kratao tis aparetites apostasis kai apo tin latria kai apo tin apexthia.

      Oson afora tous axraious ellines filosofous den itane oloi iper tis douleias, den itane oloi iper ton theon, poloi kontrarane tin thriskia bathitata, genika alla tora ti tian o kathenas den exei aki poli megali simasia to ti exoun na prosferoun san skepsi exei, kai exoun na prosferoun polla. Otan diabasis kapoion den prepei stin teliki na pernis karbon oti leei alla na filtraris kai na exeis mia kritiki skepsi panos to ti leei kai ti blepeis esy simera.

      Ayta, arxidia kalokairi prosopika, gia douleia eimai, den paizoun diakopes . Kali sinexia.

      Διαγραφή
  4. https://www.youtube.com/watch?v=Fb96sIERbmg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. για να σου φτιάξει τη διάθεση ξέρω οτι σ΄αρέσει :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @anonime

      H diathesi den exei na kani me tin anartisi, se parakalo min postaris pliros asxeta pragmata me to thema.

      Διαγραφή
  6. @ANONIMOI

    balte kai kana ipotipodes onoma otan grafete kati, giati xasame ton mpousoula me tosi anonimia. Na sinenooumaste kai na xeroume poios mialei kathe fora.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. o egwismos einai emfuth idiothta tou an8rwpou.dn mporei na xarakthristei kalos h kakos,mporoun omws na xarakthristoun ta apotelesmata tou.h filautia dhmiourgei ama8eia.o atomikismos reei apo mia eswterikh voulhsh,au8entikh k eleu8erh k dn afhnei to upokeimeno na sxhmatistei e3wterika apo allous.auto kata thn gnwmh mou 8a ferei ton ka8ena pio konta sthn allagh,dhladh ena vhma pio konta sthn epanastash
    υ.γ.pisw apo thn anonymia kruvetai h deilia :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Ilion dammit

      O atomikismos otan exei anarxiko protagma kai ithiki to kani ayto, diladi o anarxoatomikismos, idalos dixos tin anarxiki ithiki den exei kanena endiasmo na ekmetaleuti. H filaytia einai xaraktiristiko tou Atomikismou, ton atomon pou ekmetaleuontai gia to kalo tous peran apo to kalo ton allon.

      Διαγραφή
    2. άντε απο δω παλιό ψευτοεναλλακτική παρδαλή καργιόλα που θα μας κάνεις και κουμάντο για το πως θα γράψουμε και θα μας πεις και δειλούς καργιόλα.

      Διαγραφή
    3. @anonime

      Teties simperifores den armozoun sta keimena m kai sto blog.

      Διαγραφή
    4. @ilion ta eipes poli swsta..
      @tomiasma odos xriazetai i eleu8eria...h eleu8eri boulisi gia an petixei i praksi s..simfono apolitos

      Διαγραφή
  8. @ανώνυμε
    dn mporw na katalavw giati atoma san esena mpainoun edw mesa k lerwnoun to blog.mikra an8rwpakia me komplex

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι ένα τίποτα δεν κάνω καν τον κόπο να σε ξανα βρίσω. Αν θέλεις να συνεχίσεις όμως να λες πόσο μικρό ανθρωπάκι είμαι πες μου να μου τα πεις απο κοντά για να σου απαντήσω αναλόγως.

      Διαγραφή
  9. Ειδα καπου να αναφερεις οτι ο αναρχοατομικισμος εχει την αναρχικη ηθικη μεσα του...αυτο αναιρει την ουσια του ατομικισμου που ειτε τον ονομασεις αναρχικο η οτιδηποτε δεν αλλαζεις κατι,κ η ουσια του δεν ειναι αλλη απο την απολυτη εξυψωση του εγω,εξω απο την οποια ηθικη,κανονα,πρεπει η καλο και καλο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @nick apostolakis

      Αυτό που περιγράφεις είναι ο εγωισμός, στα χνάρια του Stirner. Όταν εγώ μίλησα για ηθική, δεν εννούσα την κοινωνική ηθική αλλά την ατομική. Την ατομική ηθική του εκάστοτε ατόμου. Όταν αυτή η ηθική έχει την εναντίωση στην κυριαρχία και την εκμετάλευση τότε είναι μια αναρχική ηθική και ο ατομικιστής τυνχάνει να είναι αναρχο-ατομικιστής. Όλοι οι ατομικιστές είναι πρώτα άτομα, ως πρώτη και κύρια ταυτοτήτα.

      Διαγραφή