Δεκέμβρης του 2015, κι ο μήνας 17. Σαν σήμερα πριν πέντε χρόνια κυκλοφόρησε η "Ρώμη". Είχα υποσχεθεί ότι θα γιορτάσω αυτήν την επέτειο ιδιαίτερα, για όσους περίμεναν, απόψε σας χαρίζω το "Ξένος στη Ρώμη Ι: Περιθώριο".
Το "ΞΣΡ1" είναι ένας κοινωνικοπολιτικός και βιωματικός δίσκος, πάνω από instrumentals, γραμμένος το 2011 και αποτελεί το πρώτο κομμάτι της τριλογίας "Ξένος στη Ρώμη". Ήθελα να γίνει μια πλήρως επαγγελματική δουλειά, για αυτό και μπήκα στην διαδικασία να αγοράσω όλα τα βινύλια που εμπεριείχαν μέσα τα instrumentals που χρησιμοποίησα, δίνοντας έτσι μια πιο αναλογική αισθητική στο αποτέλεσμα. Μετά από μια τεράστια ταλαιπωρία, ψάξιμο και κόστος, είχα στα χέρια μου όλα τα βινύλια*. Ο δίσκος ηχογραφήθηκε το 2013 στην Θεσσαλονίκη, στο αυτοοργανομένο studio ΒΟΟΜ ΜΠΑΜ LX, όπου έγινε η μίξη και το master. Σίγουρα δεν κατάφερα να έχω το τέλειο αποτέλεσμα που ήθελα εξ' αρχής, αλλά έγινε τεράστια προσπάθεια για το βέλτιστο δυνατό. Είχα ανακοινώσει την κυκλοφορία του, αρχές του 2012, αλλά λόγω οικονομικών προβληματικών, καθώς και ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας που μου προέκυψε, τον ανέβαλα απ'αόριστον. Ποτέ όμως δεν το ξέχασα, άλλωστε, όσο δεν κυκλοφορεί ένα τελειωμένο έργο, τόσο συνεχίζει να σε τρώει εκ τον έσω. Λογικό, αφού δεν έφτυσες τον καρκίνο για να λυτρωθείς.
*Εδώ θα ήθελα να πω ένα ευχαριστώ στον Κωστάκη και στον Σκλάβο για τα δρομολόγια Αμερική-Ελλάδα με τα βινύλια, καθώς και στον Ήρωα για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Βρισκόμαστε στο σήμερα, που είμαι πολύ καλύτερα στην υγεία μου, έχει ξαναχτιστεί ένας πυρήνας ατόμων που μπορούμε να δημιουργήσουμε παρέα και υπάρχει μια τάξη -ως ένα βαθμό- στην ζωή μου. Όλα τα παραπάνω μου δίνουν την δυνατότητα να μοιραστώ μαζί σας, ότι έπρεπε να είχα μοιραστεί πριν τέσσερα χρόνια. Απολαύστε λοιπόν το περιθώριο, όπως το βίωσε το μίασμα της Ρώμης.
Για την δημιουργία των γραφιστικών: Κατασκευάστηκε μακέτα από τους Σκλάβος, Όλα Δένουν, Αναστάτωση, Spaze και Κάτω Θρώσκω. Παίξαμε κουκλοθέατρο με τα αρκουδάκια, το οποίο φωτογράφησε ο Κάτω Θρώσκω και φιλοτέχνησε για να χρησιμοποιηθούν σαν εικόνες για τα γραφιστικά. Μετά, ζήτησα κάποια σκίτσα από τον Όλα Δένουν και τον Σκλάβο. Τέλος, η Happiness και ο Σκλάβος έστησαν τα εξώφυλλα και το booklet στην τελική τους μορφή. Για τυχών ορθογραφικά πυροβολείτε τον Zod. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλο τον κόσμο που έτρεξε για την δουλειά μου, και χαίρομαι ιδιαιτέρως που όλοι τους αποτελούν ένα στενό οικογενειακό μου περίγυρο.
υ.γ.
Ευχαριστώ τον Tsak the Meek για τα lyrics video.
Ο δίσκος αποτελεί την πρώτη κυκλοφορία της αναρχικής ομάδας τέχνης "Οχετός", καθώς και την πρώτη κυκλοφορία της αναρχικής κολεκτίβας "NOVA ROMA", που αποτελεί μια απο τις δομές του. Σαν "NOVA ROMA" επιλέξαμε να γράψουμε ένα κείμενο για το περιεχόμενο του δίσκου, καθώς και ευρύτερα για το θέμα του περιθωρίου.
Θα ήθελα να ενημερώσω ότι ο δίσκος διατίθεται σε φυσική μορφή, σε jewel case και 16σέλιδο booklet με 5 ευρώ αντίτιμο, για όσους θέλουν να στηρίξουν οικονομικά την τέχνη μου και θέλουν να δουν επερχόμενες δουλειές. Βάζω ως προτεραιότητα την προσωπική επαφή με τα άτομα, για αυτό και θα προτιμήσω την διακίνηση της φυσικής κόπιας του δίσκου χέρι με χέρι, όπου αυτό είναι δυνατό. Όποιος ενδιαφέρεται για το δίσκο, μπορεί να στείλει στο tomiasma@hotmail.com. Επίσης, στοχεύω στο να επισκεφτώ κάποιες κεντρικές πόλεις, για να παρουσιάσω τον δίσκο. Παραθέτω link απο το "Ξένος στη Ρώμη Ι: Τour".
Εδώ κρίνω απαραίτητο να ειπωθούν δυο λόγια για το αντίτιμο σαν θεσμός, λόγω της ευρύτερα διαδεδομένης δαιμονοποίησης του. Για αυτό και παραθέτω το αντίστοιχο κείμενο από την κοπή του δίσκου.
Εδώ κρίνω απαραίτητο να ειπωθούν δυο λόγια για το αντίτιμο σαν θεσμός, λόγω της ευρύτερα διαδεδομένης δαιμονοποίησης του. Για αυτό και παραθέτω το αντίστοιχο κείμενο από την κοπή του δίσκου.
"Ξεκαθαρίζεται ρητά ότι το περιεχόμενο δεν είναι προς πώληση. Αυτό σημαίνει πως το αντίτιμο που καλείται το άτομο να διαθέσει είναι για το υλικό που κρατάει στα χέρια του, δηλαδή για τη φυσική μορφή του δίσκου και μόνο. Σαφώς, το αντίτιμο ως θεσμός κουβαλάει, ως έναν βαθμό, τον αποκλεισμό των ατόμων από τη δημιουργία, αλλά, από τη στιγμή που ο δίσκος διατίθεται ελεύθερα και μέσω internet, ο αποκλεισμός παραμένει μόνο στον "συλλεκτικό/υλικό" τομέα, αν προφανώς το άτομο έχει την "τύχη" να έχει καλυμμένες τις πρωταρχικές ανάγκες της πυραμίδας του Maslow. Η σοβαρή ανάλυση και κριτική του συνολικού θεσμού του αντιτίμου αντανακλάται στην καθημερινή οικονομική βία των εκμεταλλευτικών και κυριαρχικών δομών και φτάνει μέχρι τα ταμεία οικονομικής ενίσχυσης και αλληλεγγύης. Το ιδανικό θα ήταν κάθε υλικό να διατίθεται ελεύθερα και κάθε άτομο να δίνει όσα μπορεί ή όσα θέλει, καθώς δεν έχουμε όλοι την ίδια οικονομική "άνεση". Είναι η ιδεατή περίπτωση που προϋποθέτει την απελευθερωμένη από οικονομικούς παράγοντες δημιουργία. Στην περίπτωση των "Ξένος στη Ρώμη", υπήρχαν συγκεκριμένες τιμές κοπής, βινυλίων, ηχογραφήσεων, μεταφοράς, κ.ά., δηλαδή ένα συνολικό κόστος τετραψήφιο, που καλέστηκα να το καλύψω από το βιοποριστικό μου ταμείο. Ο δίσκος δε διατίθεται στην τιμή κόστους, διότι ο σκοπός της κοπής του είναι να παράξει κέρδος. Κέρδος το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη των εξόδων παραγωγής του, την κάλυψη εξόδων επόμενων projects, την αύξηση της υλικοτεχνικής αυτονομίας ως προς την (ανά)παραγωγή τέχνης, καθώς και την κάλυψη βιοποριστικών αναγκών. Αντιλαμβάνομαι την τέχνη μου ως βιωματική και ως φορέα της εξεγερτικής συνείδησης. Στον λόγο μου συμβολοποιείται ο πόλεμος με το υπάρχον σε κάθε του έκφανση. Είναι ό,τι μου δώσαν‘ να ζήσω, στραμμένο στα κεφάλια τους."
"Εκεί εντοπίζουμε την κύρια προβληματική του περιθωρίου, καθώς και τον λόγο για τον οποίον δεν εκπροσωπούμε το ίδιο κομμάτι του, παρ' ότι ζούμε και δρούμε ανάμεσά τους. Με τη σειρά μας, δεν απομονώνουμε τους ανθρώπους αυτούς, κάτι που δεν πάει να πει ότι απεναντίας τους επιβραβεύουμε, αλλά προκρίνουμε την αλληλεπίδραση μαζί τους, με τη λογική ότι αποτελούν καρποφόρο έδαφος ώστε η τυφλή οργή και το μίσος να προσανατολιστούν, να βρουν λόγο και αιτία, να οργανωθούν."
ΑπάντησηΔιαγραφήωραίο όλο αυτό αλλά η οργάνωση επιβάλλει συνέπεια κάτι που (δυστυχώς ή ευτυχώς) πολλά άτομα του περιθωρίου είτε δεν τη διαθέτουν είτε δε ψήνονται (που για μένα είναι το χειρότερο) είτε απλά δεν μπορούν λόγω άλλων συνθηκών..με λίγα λόγια η οργάνωση σίγουρα δεν θα έρθει ως θεία επιφώτηση αλλά θα γίνει όταν πραγματικά ασχοληθούμε με αυτό
κάποιος από το περιθώριο
@Narog
ΔιαγραφήΠροφανώς, για να δημιουργηθεί κάτι, πρέπει κάποιος να το δημιουργήσει. Η οργάνωση δεν είναι ούτε κάτι εύκολο, ούτε κάτι απλό. Η ευθύνη πέφτει σε κάθε μονάδα να δομήσει το αύριο από τις στάχτες του σήμερα. Αν κάποιος δεν ψήνεται, δεν θα ψηθεί ούτε με την αλλαγή. Η μετριοπάθεια υπάρχει και στο περιθώριο. Άλλωστε, οι περισσευόμενοι δομούν μια μικρογραφία κοινωνίας.